2021-08-04

Oseriösa elhandlare & aktörer

Vi har vid flera tillfällen upplyst om att det florerar oseriösa elhandlare och aktörer som ringer till privatpersoner och företag och påstår sig ringa på uppdrag av Lerum Energi. Tyvärr verkar detta förfarande inte avta. Både Svensk handel och Konsumenternas energimarknadsbyrå ger en entydig bild av att dessa oseriösa elhandlare och rapporterar att det är fler än någonsin som ringer in och blivit lurade. Läs gärna mer om det på Konsumenternas energimarknadsbyrå.

Lerum Energi har inga samarbeten med andra elbolag och vi anlitar inte heller externa säljare. När vi ringer är det alltid från ett lokalt lerumsnummer, det vill säga med riktnummer 0302

Vi har även listat några råd för dig som blir uppringd och misstänker en oseriös aktör:

  • Avsluta samtalet direkt!

  • Besvara aldrig ett sms om du inte vill ingå ett nytt elavtal.

  • Var ifrågasättande till påståenden om samarbeten med Lerum Energi.

  • Innan du tecknar elavtal kan du besöka Energimarknadsbyråns klagomålslista och se om företaget finns med på listan och vad klagomålen i sådana fall handlar om.

Om du vill få vägledning gällande dina avtal eller har frågor kring elhandel, förbrukning, fakturor med mera är du varmt välkommen att kontakta vår lokala kundservice! 

Vi som svarar heter Camilla, Jim, Yvonne, Eva, Iris, Sofia och Jenny. Du hittar våra kontaktuppgifter här.