Ett nytt kapitel: Hej då 2024, välkommen 2025!
2024 har varit ett år fyllt av framsteg, lärdomar och nya
möjligheter för Lerum Energi.Vi
har fortsatt vårt arbete med att säkerställa en hållbar och stabil
energiförsörjning för våra kunder i Lerum och Partille. Lerum Energis VD
Anders Zetterman summerar året som gått och blickar framåt mot vad som väntar
under 2025.
Händelser som präglade året
2024 har varit ett händelserikt år för Lerum Energi, med
flera framgångsrika projekt och viktiga milstolpar. Bland dessa lyfter Anders
Zetterman fram slutförandet av det största projektet i företagets historia:
elmätarbytesprojektet, där 33 000 mätare byttes ut i tid och inom budget.
Samtidigt som kunderna fått nya toppmoderna mätare har
också Lerum Energi kunnat erbjuda kunderna de lägsta avbrottstiderna i
företagets historia.Vidare
noterades en låg elanvändning i Lerum under året, vilket reflekterar en ökad
medvetenhet kring energieffektivitet.
En annan händelse som präglat året är branden i Floda Fjärrvärmeverk
fredagen den 28 juni. Tack vare ett fantastiskt lagarbete och snabb
krishantering kunde en ny tillfällig panna installeras redan på söndag kväll,
varmvatten var åter tillgängligt på måndagsmorgonen.
En av årets höjdpunkter var invigningen av den nya
fiskvägen i Floda i slutet av oktober. Den innovativa Larinierrännan är den
första av sitt slag i Sverige och möjliggör för arter som havsöring och ål att
vandra hela vägen från havet till Sävelången. Den rödlistade flodpärlmusslan,
som är beroende av fisk för sin spridning, gynnas också av satsningen vilket
ett viktigt steg för att förbättra den biologiska mångfalden i området.
För att få allting att fungera bra under året har den
omorganisation som trädde i kraft i april lagt grunden för fortsatt
effektivitet. Ett kvitto på att allt fallit ut väl i organisationen är den
medarbetarenkät som gjordes under hösten och som gav det bästa resultatet
någonsin. Att saker och ting fungerar väl syntes också tydligt i den
kundundersökning som genomförts i slutet av året och som gav Lerum Energi MVG
från kunderna.
– Att vi nått det bästa kundundersökningsresultatet någonsin är en
prestation att vara stolt över, och vi tackar kunderna för förtroendet,
säger Anders Zetterman.