2026-06-20

En uppskattad tradition i midsommartid

När årets utdelning av midsommarsill avslutades kunde vi konstatera att intresset åter varit väldigt stort. Samtliga 300 sillpaket bokades upp på bara några dagar och våra elhandelskunder strömmade till för att hämta ut årets sillsorter inför midsommarhelgen.

I år genomfördes elhandelkampanjen tillsammans med Tempo Stenkullen och det lokala föreningslivet. För oss har det under de senaste fem åren varit ett uppskattat sätt att säga tack till våra elhandelskunder inför midsommar.Samtidigt blir kampanjen ett fint tillfälle att bidra till det fantastiska föreningsliv som finns i Lerums kommun. 

Under veckan innan midsommar hjälpte Lerums SOK, Baltichov P13, Lerums Friidrott och Baltichov F12 till med sillutlämningen. Ungdomar, ledare och föräldrar ansvarade för att ta emot 300 elhandelkunder, skanna värdekuponger och dela ut alla sillburkar inför helgen. Stämningen var hög och tidvis intensiv när många kunder kom samtidigt inför den stundande helgen.

Årets sillutdelning blev möjlig tack vare hjälpen från våra fantastiska föreningar.

Kampanjen har blivit en uppskattad tradition och ett tillfälle att sprida lite extra midsommarglädje. Inför årets utdelning bad vi våra följare på sociala medier att rösta på vilken sill som måste finnas på midsommarbordet. Engagemanget var stort och årets sillsorter blev senapssill, löksill och Brantevikssill.

Vi vill rikta ett varmt tack till alla ungdomar, föräldrar och föreningar som hjälpte till under veckan. Tack också till Tempo Stenkullen som var värd för årets utlämning.

Vi  hoppas att midsommarsillen smakade extra gott i årets vackra väder! Vi förbereder oss redan nu för nästa roliga elhandelkampanj som kommer i höst.....