Lerum energi söker kundservicemedarbetare med marknadsintresse 

Vill du tillsammans med vårt glada och kompetenta kundserviceteam arbeta för en förstklassig service till våra elhandel- och elnätskunder? Vill du hjälpa oss i vårt spännande marknadsföringsarbete? Då kan detta vara tjänsten för dig!
 

Som Kundservicemedarbetare inom energibolaget blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter avtalshantering, flyttningar och leverantörsbyten samt att svara på frågor om fakturor, priser och förbrukning. Vi arbetar nu också aktivt med vårt varumärke, vår marknadsföring och vår resa mot ökad digitalisering med våra kunder. 

Formella kvalifikationer/Tidigare erfarenhet och kompetens

  • Gymnasiekompetens eller motsvarande. Gärna med inriktning marknad/ekonomi eller el.

  • Erfarenhet av service och intresse för kundkontakter samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. 

  • Kunskap om eller erfarenhet från energibranschen är önskvärt men inget krav.

  • Datorvana och IT mognad är viktigt

  • Erfarenhet av att ha arbetet med sociala medier är meriterande

 
Personliga egenskaper

  • Vi tror du har driv och uthållighet. Tar du dig an ett ärende så tar du det hela vägen tills det är löst.

  • Du gillar ordning och reda och gör vad som är bäst för verksamheten.

  • Du kan hålla dig lugn, lyssnar och tycker om att samarbeta

  • Du kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt

  • Du gillar kundkontakt och har god känsla för kundfokus och affärsmässighet
     

Välkommen med din ansökan!

Skicka din ansökan till jenny.nordlund@lerum.se senast måndagen den 11 november 2019

Märk din ansökan med Lerum kundservice i rubriken på mailet 

Hoppas vi fångat ditt intresse! Välkommen att söka!

Har du frågor - tveka inte att ringa oss för mer information:

 
Kundservicechef Jenny Nordlund Tfn. 0720-77 18 50

Mats Jakobsson, VD Lerum Energi Tfn. 0302–558 58